2022-03-04

Ytterligare stöd för att Svedea har nöjdast kunder!

Svedea har prenumererat på SKI:s utmärkelse "Sveriges nöjdaste privatkunder" i segmentet fordon tre år på raken. Compricers nya kundundersökning visar samma resultat – Svedea i topp, med god marginal.

I slutet på 2021 frågade Compricer svenska folket om de är nöjda med det försäkringsbolag de har för sin bil. Svedea toppar resultatlistan med 74 % som är "mycket nöjda" med sitt försäkringsbolag. Det är tio procentenheter mer än tvåan på listan, en av de stora "drakarna" på den svenska försäkringsmarknaden.

– Väldigt kul att få ytterligare bevis för att våra kunder är så nöjda med oss. Det ligger i linje med de senaste tre årens mätningar som Svenskt Kvalitetsindex har gjort där Svedea toppar fordonssegmentet. Men vi är ödmjuka inför resultaten och kommer att fortsätta jobba hårt för våra kunders förtroende, säger Kivan Kaivanipour, produktchef för bilförsäkring på Svedea.

Varför är Svedeas kunder så nöjda?

Svedea har arbetat strategiskt med kundnöjdhet sedan starten 2010. I takt med att bolaget växt har man målmedvetet attraherat kompetens som verkligen ser kunden och förstår att långsiktiga relationer är en framgångsfaktor.

– Hela bolaget arbetar varje dag för att göra våra kunder nöjda. Och det är ett jobb som utförs på alla avdelningar – från kundtjänst och HR till skador och IT. Alla på Svedea har kundens bästa för ögonen och det är något som genomsyrar hela företagskulturen. Därför har vi alla möjligheter att behålla vår position som bolaget med nöjdast kunder, säger Kivan Kaivanipour.

Compricers undersökning.

Svenskt Kvalitetsindex mätning.