Med KTM och Husqvarna kan Svedea erbjuda 16 märkesförsäkringar för mc.

2024-01-26

Svedea välkomnar KTM och Husqvarna!

Svedea har ingått avtal om märkesförsäkring med välkända KTM och Husqvarna. Bolaget stärker därmed sin ledande position på marknaden och kan nu erbjuda mc-försäkringar för 16 olika varumärken.

Österrikiska KTM är ett väletablerat namn världen över inom motocross och enduro med hela 341 VM titlar och har en stark tillväxt för sina landsvägsmotorcyklar. Sedan 2013 äger man även Husqvarna Motorcycles, vilka inte behöver någon närmare presentation för oss svenska mc-entusiaster.

– Vi är väldigt stolta över att inleda samarbetet med KTM och Husqvarna, två klassiska märken för oss som älskar motorcyklar. Nu ser vi fram mot att även vinna alla KTM- och Husqvarna-ägares förtroende som försäkringsgivare. Vi har plats för fler nöjda kunder, säger Stefan Karlsson, affärsansvarig för mc på Svedea.

Märkesförsäkringarna är framtagna i nära samarbete med KTM och Husqvarna Motorcycles och kan köpas både till nya och begagnade motorcyklar. Mc-ägarna får inte bara marknadens bästa skydd, lika viktigt är den uppskattade skadehanteringen som bidragit till att Svedea fått utmärkelsen ”Sveriges nöjdaste kunder” fem år i rad*.

– Vi är oerhört glada över att vi nu startar ett samarbete med vad vi anser är Sveriges bästa försäkringsbolag. Att få en riktigt bra försäkringslösning för våra kunder har länge varit högsta prioritet, och tillsammans med Svedea kommer vi nu kunna erbjuda det bästa som finns på marknaden, berättar KTM Scandinavias vd Anders Sarbäcken.

– Detta kommer hjälpa våra kunder och återförsäljare att hitta den optimala lösningen och därmed göra det ännu mer attraktivt att köra något av våra varumärken. Vi ser fram emot den kommande mc-säsongen med glädje och tillförsikt, avslutar Peter Johansson, försäljningschef på KTM Scandinavia.

* Svedea har för femte året i rad blivit utsedda till bolaget med nöjdast kunder i segmentet fordonsförsäkringar av SKI, Svenskt Kvalitetsindex. I kategorin ingår alla de motorrelaterade försäkringar vi erbjuder – bil, båt, vattenskoter, mc, snöskoter och ATV.

Stefan Karlsson

Affärsansvarig mc