2014-06-18

Svedea möter kunderna till sjöss

Svedea provar nu ett nytt grepp för att utveckla sina kundrelationer. Under två veckor i sommar besöker man hamnar på väst- och ostkusten med en BRIG-båt. Syftet är att träffa och samtala med båtägare i deras rätta miljö.

I sommar ger sig Svedea ut på en båtturné för att träffa båtägare och höra hur de ser på båtliv och försäkring. Fyra medarbetare kommer att gå till sjöss för att besöka gästhamnar på både väst- och ostkusten. Turnén sker i samarbete med Järnbröderna som tillhandahåller båt och utrustning.

– Att delta i båtlivet är naturligt för oss och det är också en del i vårt arbete med bland annat produktutveckling. Vi vill träffa båtägarna i deras rätta miljö och höra vad de tycker och tänker, säger Göran Södergren, produktchef båt på Svedea.

Svedea On Tour, som turnén heter, kommer att befinna sig på västkusten 24–26 juni och på ostkusten 22–24 juli.

Göran Södergren, produktchef båt på Svedea, 08-790 03 11, goran.sodergren@svedea.se

Svedea är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover Plc, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Vattenskoterförsäkring
Mc-försäkring