2012-01-17

Nya märkesförsäkringar för Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia och Moto Guzzi

Svedea fortsätter satsningen på märkesförsäkringar i samarbete med generalagenter. Under januari lanserar man nya märkesförsäkringar för SPG Imports fem italienska varumärken. Försäkringarna är utvecklade i nära samarbete mellan Svedea och SPG med målsättningen att bli det självklara försäkringsvalet för ägare av Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia och Moto Guzzi.

– Vi är mycket nöjda över att även SPG väljer att utforma märkesförsäkringar tillsammans med Svedea. Vi är båda nischaktörer på den svenska mc-marknaden och har samma syn på vad som är en bra försäkring och vad den ska innehålla, säger Olle Molin, operativ chef på Svedea Motorförsäkring.

– Svedea övertygade genom ett stort engagemang och en vilja att hitta lösningar som passar våra märken och mc-ägarnas behov. Vi är glada att kunna erbjuda riktigt bra försäkringsprodukter till våra kunder, säger Fredrik Högberg, Brand Manager på SPG.

Svedea erbjuder nu märkesförsäkring för Kawasaki, Harley-Davidson, Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia och Moto Guzzi. Totalt sju mc-märken som tillsammans står för 25% av den svenska nyförsäljningen.

De nya märkesförsäkringarna kommer att kunna tecknas genom auktoriserade SPG återförsäljare
från januari 2012.

Olle Molin, operativ chef, Svedea Motorförsäkring, 08-790 04 10, olle.molin@svedea.se
Fredrik Högberg, Brand Manager, SPG, 070-753 03 04, fredrik.hogberg@spgmotor.se

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt. Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Anders