2015-03-20

Ny märkesförsäkring för Polaris

Polaris Scandinavia AB väljer Svedea som ny leverantör av försäkringar för snöskotrar och ATV. Märkesförsäkringarna kan tecknas från och med 1 april 2015 hos auktoriserade Polaris-återförsäljare.

Svedea fortsätter att stärka sin ställning som en ledande aktör inom snöskoterförsäkring genom ett nytt samarbete med Polaris Scandinavia. Svedea är från och med 1 april 2015 ny leverantör av Polaris märkesförsäkringar för snöskoter och ATV. Försäkringarna kan tecknas i samband med köp av ny eller begagnad Polaris hos en auktoriserad återförsäljare.

– Ett bra försäkringsskydd är viktigt för våra kunder och vi vill att de ska få bästa möjliga hjälp om olyckan är framme. Därför känns det bra att nu inleda ett samarbete med Svedea som har en tydlig fokusering på terrängfordon och en välutvecklad skadehantering, säger Johan Didriksson, Country Manger Polaris Scandinavia AB.

Att vara en del av de branscher man verkar inom är en uttalad strategi hos Svedea. Därför samarbetar man med klubbar och andra branschorganisationer men också med tillverkare, generalagenter och återförsäljare.

– Det känns oerhört roligt att Polaris, som är en av de stora tillverkarna i branschen, väljer att samarbeta med oss. Vårt mål är att bli marknadsledande inom snöskoterförsäkring och det här är ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Fredrik Lilliehöök, produktchef för snöskoter- och ATV-försäkring på Svedea.

Fredrik Lilliehöök, produktchef snöskoter och ATV på Svedea,
063-161 542, fredrik.lilliehook@svedea.se

Johan Didriksson, Country Manager Polaris Scandinavia,
063-19 95 68, johan.didriksson@polaris.com

Vattenskoterförsäkring
Mc-försäkring
ATV-försäkring
Försäkring för begagnade bilar
Företagsförsäkring

Om Polaris®

Polaris är en erkänd marknadsledare inom motorsportsindustrin. Polaris designar, konstruerar, tillverkar och marknadsför innovativa, högkvalitativa terrängfordon, inklusive terränggående fordon (ATVs) och Polaris RANGER® och RZR® side-by-side fordon, snöskotrar, motorcyklar och minde fordon. Information om det kompletta sortimentet av Polaris produkter, kläder och tillbehör finns hos auktoriserade Polaris återförsäljare eller när som helst på www.polarissverige.com.